Sunday, December 26, 2010

aku,mak cik cleaning n kisah menyayat hati..T__T

kat hostel ni ada disediakan khidmat..cleaning2 la...boleh panggil je bila2 masa...makcik2 suruh cuci toilet,sapu lantai,mop lantai..dah termasuk dalam yuran..
aku seperti penghuni2 hostel yg lain tidak melepaskan peluang utk menggunakan perkhidmatan ini...

n then hari ini...aku panggil lagi.......[sediakan tisu okey!]
mak cik tu dah tua..umur dah smpai 50 rasanya...datangla bersih2 bilik aku..sapu2 lantai...pastu dia ternampak la sarang labah2..n then terus panjat situ panjat sini..nak bersihkannya..
panjat meja nak bersihkan kipas...sedih siot weh...macam rasa suruh mak kita buat semua tu..dulu2 aku malas2 xrasa plak macam ni...tgk mak aku duk buat kerja rumah..malas je dulu..T__T..

pastu makcik tu pun sapu2 la lantai..
disebabkan tidak tahan lagi.....

aku: akka,let me do ok..sambil memegang n menghayunkan penyapu..
akka: no..no...no..this is my work...ur work read book ok..this is my work..
aku: it's oke akka..let me do..
akka: no..no...no...this is my work..sambil mata dah berair..
aku:  T__T 

dulu2.aku cerita kat mak aku...ada khidmat ni...mak aku cakap cuci la sendiri..
tapi aku degil..sob2....

sedih ohh....India byk mengajar aku..apa itu erti humanity..
mengajar aku erti kesabaran n erti kesyukuran..thanks Allah.................T__________T


No comments:

Post a Comment