Wednesday, June 1, 2011

pencuri datang lagi!!!~~~

salam...


alhamdulillah..masih dapat bernafas di hari yg cerah ini...emosi sedikit tergangu dek peristiwa yg berlaku semalam...macam xpercaya pun ada...oke,semalam second time percubaan org nak mencuri..
cerita bermula, semalam seperti biasa pulang dari library...selepas tu..semalam hari aku bertugas bersihkan dapur..selepas bersihkan dapur..makan2 kat ruang tamu..bergelak ketawa dgn housemates...


hampir pukul 1.30 pagi..masuk bilik...tgk roomate masih xtido...borak2 jap.selepas tu,pukul 2 dah nak tido...xdapat nak tido sgt....akhirnya dapat juga melelapkan mata.....kejadian bermula sekitar jam 3.15...roomate aku kejutkan aku...sebab dia ternampak..kelibat beg aku bergerak2 dari arah meja yg dekat ng katil menuju ke tingkap...aku yg masih termamai bgun...dah terketar2,terus rampas beg yg tersangkut dari batang paip dan menjerit kat org tu...lepas dah jerit dan ambil tu terus lemah satu badan..xdapat nak bangun tutup tingkap..roomate pun begitu juga...nak kejutkan housemate lain tapi kesian...


terus tak dapat tidur sebab takut...tapi selepas solat subuh.terus tido sebab tak tahan...alhamdulillah,ada hikmah kan benda ni berlaku..bolehla aku solat di awl waktu...:')..thanks Allah...
maybe ini kecuaian aku sebab xtutup tingkap semalam..tapi rasanya aku dah  tutup..


peristiwa ni dan yg berlaku hari tu yg aku ternampak kelibat manusia yg cuba nak masuk rumah sewa kitaorg ...betul2 buat aku trauma...rasa takut tu ada...tapi bersyukur sgt3 sebab pencuri tu cuba nak ambil beg kosong yg hanya ada 2 rupees dan beberapa batang pen...padahal beg duit aku berisi cash yg agak byk,card debit n segala bagai..hanyalah dekat sgt dengan tingkap dan boleh digapai dgn tgn berbanding beg kosong yg dicapainya dgn batang paip....handset aku yang baru beli tak sampai sebulan pun masih selamat..Allah Maha Berkuasa kan..rasa sedih sgt...mungkin Allah lindung pemandangan pencuri tu.... Thanks Allah..thanks:').. 


aku sedih sgt bila kenang2 balik apa yg Allah dah bagi dan lindung aku..kadang2 aku tak ingat kat Dia..lalai dgn suruhannya..insyaAllah dalam usaha membaiki diri...Dia paling berkuasa....kalau Dia kata 'kun fayakun-jadilah maka jadilah..semua benda tu tak mustahil...oleh itu, samalah kita bertawakal..n sentiasa berdoa semoga Allah sentiasa lindung kita dari segala kejahatan manusia dan iblis laknatullah....


kita tak tahu apa yg akan berlaku di masa hadapan kan...hanya kepadaNya tempat kita berharap...maybe suatu hari kita akan diuji tapi terimalah ujian itu dgn hati terbuka..insyaAllah byk hikmahnya tersembunyi..jgn lupa terus bersyukur atas segala nikmat2 kurniaanNya..nikmat tubuh badan..nikmat sihat......yg xdapat dibeli pom...insyaAllah sama2 kita muhasabah diri....sebagai peringatan diri sendiri utk aku insan yg lemah...~~~~




p/s: 


apabila kita mencintai Allah,hakikatnya kita memiliki segala-galanya...Inilah cinta yg tidak akan terpisah oleh ruang,jarak,masa,harta n kematian..:').


"Hari ini dan hari-hari seterusnya pasti ada air mata dan ketawa, ada mudah dan payah, ada patah dan tumbuh, modal kita cuma satu, hadapilah segalanya sebagai hamba Allah. Mengaku lemah, untuk diperkukuhkan-Nya, mengaku jahil untuk diberikan ilmu, mengaku miskin untuk diperkayakan-Nya~~










2 comments:

  1. Ya Allah zu...
    alhamdulillah la...
    be careful deh...
    sedih kam...rasa kerdil
    bila kita sedar Allah syg kita sgt2
    tp kita kdg2 lalai,lupa Dia...

    semoga kita akn sentiasa dekat dgn Allah.amin :)

    ReplyDelete
  2. thanks qeoh..insyaAllah moga kita sentiasa dekat ng Allah..qeoh pom take care deh..
    insyaAllah semoga Allah lindungi kita semua..:))amin..

    ReplyDelete