Saturday, June 25, 2011

dont leave me my Dear..:')

assalamualaikum...

i really have nice,great,amazing video about history of islam...sejarah islam dari dulu sampai ke hari ini..tapi xtahu macam mana nak letak dalam blog n nak share...:'(...oke,sy cerita la serba sedikit...video ini mengisahkan tentang kenaikan islam..bermula dgn dakwah Rasulullah disambung oleh para sahabat Baginda...seterusnya...islam terus tersebar luas di pelosok dunia.....selepas pemerintahan khulafah ar rasyidin,bani umayyah,bani abbasiyah seterusnya turki uthmaniyah...akhirnya kemerosotan Islam berlaku akibat kekejaman mustafa kamal dan seterusnya...

akhirnya hari ini kita dapat lihat tanah palestin dirampas oleh israel..menyedihkan bukan,rumah mereka dirobohkan...ramai ahli keluarga dibunuh.....sedangkan ramai muslim lain macam tidak ambil peduli...diceritakan juga di dalam video,pengaruh2 barat seperti hiburan yg melampau menyebabkan umat islam terus hanyut dan leka sehingga tidak lagi mempedulikan apa yg berlaku di keadaan sekeliling n masalah yg berlaku terhadap umat Islam yg lain..masalah buang bayi,masalah merempit,lumba haram,pergaulan bebas berlakuu secara meleluasa....menyedihkan bukan....sy tahu,ramai yg tahu pasal ne...dan pasti ada yg bicara...apahal ko poyo2 tulis benda ni..ko pun bukannya baik sgt..i know,but i try my best...pls Allah show me the right path......tapi tatkala tinta dicatatkan di sini..utk mengingtkan kembali jika sy lupa...:')

as the post before:
Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Bersabda Rasulullah s.a.w, "Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing). Dan ia akan kembali asing pula. Maka beruntunglah orang orang yang asing".

p/s: kagum dgn salahuddin al ayubi n sultan mohamad al fateh........





1 comment: